Hurtownia medyczna a sklep medyczny online

Dobra hurtownia medyczna online zaopatruje nie tylko sklepy internetowe ze sprzętem medycznym, ale także prowadzi sprzedaż detaliczną dla klientów indywidualnych. Dzięki atrakcyjnym cenom, każdy może zakupić pojedyncze sztuki z rozległego asortymentu. Jakie są więc różnice pomiędzy hurtownią zaopatrzenia medycznego, a sklepem medycznym online?

Sklep medyczny online sprzedaje wyłącznie w detalu

Limit wielkości zamówienia to właściwie jedyna rozbieżność. Siłą rzeczy hurtownia sprzętu medycznego będzie mieć większy magazyn. Zatem liczba dostępnych sztuk konkretnego produktu znacznie przewyższy tę, która jest dostępna w sklepie.

Ceny mogą kształtować się różnie. Przeważnie sklepy medyczne będą miały wyższe marże. Hurtownia zaopatrzenia medycznego może jednak różnicować stawki dla klientów detalicznych i hurtowych. Dodatkowo stali kontrahenci na pewno będą mogli wynegocjować dla siebie lepsze warunki. To umożliwi im podjęcie z hurtownikami konkurencji cenowej w obrocie detalicznym.

Konflikt interesów?

Mimo wszystko mogą zrodzić się pewne wątpliwości. Czy hurtownia medyczna, która prowadzi sprzedaż detaliczną, a przy tym oferuje wyjątkowo atrakcyjne ceny klientom indywidualnym nie szkodzi swoim głównym odbiorcom, czyli instytucjonalnym partnerom handlowym? Gdyby tak było, hurtownicy asortymentu medycznego nie decydowaliby się dodatkowo na detal.

Odbiorca hurtowy a jednostkowy nabywca

Sklep medyczny online będzie przyciągał nieco inną grupę klientów. Ludzie dość mocno rozgraniczają obydwa terminy. Zatem przeciętny konsument będzie chciał zrobić zakupy w sklepie, a nie w hurtowni. Poza tym dochodzi kolejny znaczący faktor. Hurtownia zaopatrzenia medycznego największe korzyści ma oczywiście z dużych zamówień dla placówek medycznych, gabinetów, fizjoterapeutów, specjalistów i sklepów. Zatem będzie dbać głównie o tych odbiorców. Dla nich ważna jest przede wszystkim cena i terminowość dostaw.

Klienci indywidualni zwracają uwagę na szereg innych rzeczy. Tutaj właśnie internetowe sklepy medyczne mają prawdziwe pole do popisu. Mogą np. dopracować witrynę pod względem preferencji osób starszych i laików. Wstawić rozbudowane opisy produktów wraz z atrakcyjnymi zdjęciami. Zapewnić opiekę konsultanta na każdym etapie składania zamówienia. Ponadto mają możliwość wynegocjowania z firmami kurierskimi lepszych warunków na dostawy mniejszych przesyłek, gdyż w tym zakresie będą generować znacznie większy obrót niż hurtownie.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here